Najczęściej zadawane pytania

 

Jak zainstalować telefon u swojego operatora?


 

Na wstępie powinieneś głosić się do Operatora.

Jeśli masz zainstalowany internet , nie wymagana jest żadna dodatkowa instalacja.

Jeśli nie masz internetu, wykonana zostanie identyczna instalacja jak na potrzeby internetu. Ta instalacja w przyszłości może posłużyć dostarczeniu internetu, więc w porozumieniu z instalatorami postaraj się rozsądnie wybrać lokalizację gniazda.

 

 

 

Jak zachowując numer, przenieść telefon od innego operatora?


 

Na wstępie powinieneś głosić się do Operatora.

Twoje standardowe gniazdo telefoniczne nie może być wykorzystane, jednak jeśli masz internet, nie wymagana jest dodatkowa instalacja.

Jeśli nie masz internetu, wykonana zostanie identyczna instalacja jak na potrzeby internetu. Ta instalacja w przyszłości może posłużyć dostarczeniu internetu, więc w porozumieniu z instalatorami, postaraj się rozsądnie wybrać lokalizację gniazda.

 

 

 

Czy w telefonii IP mogę używać zwykłego aparatu telefonicznego?


 

Podstawowym funkcjom (odbieranie, inicjowanie rozmowy i sama rozmowa) sprosta niemal każdy przewodowy lub bezprzewodowy telefon z wybieraniem tonalnym (DTMF). W zakresie niestandardowych funkcji telefonu (identyfikacja numeru rozmówcy, przekierowywanie rozmów itd.), niektóre aparaty mogą okazać się nieskuteczne.

 

 

 

Czy aparat telefoniczny jest jedynym urządzeniem wymaganym w moim domu?


 

Abonent telefonii IP dostaje do użytku bramkę telefoniczną SIP, która umożliwia podłączenie zwykłego telefonu do internetu. Bramka SIP to niewielkie pudełeczko, zasilane poprzez zasilacz z gniazda 230V. W przypadku równoczesnego posiadania u jednago dostawcy telefonu i internetu, bramka SIP, lub inny terminal, który zawuera w sobie bramkę SIP, dzieli sygnał na oba urządzenia: telefon i komputer.

 

 

 

Czy telefonia IP jest zwykłą telefonią stacjonarną?


 

Telefonia IP jest telefonią realizowaną w nowoczesnej technologii VoIP. Dzięki temu ma wszystkie cechy użytkowe telefonii stacjonarnej, ale ma też dodatkowe zalety, charakterystyczna dla technologii VoIP.

 

 

 

Co różni telefonię VoIP od tradycyjnej telefonii?


 

Co różni telefonię VoIP od tradycyjnej telefonii?

Abonent tradycyjnej telefonii stacjonarnej powiązany jest z końcówką własnej linii telefonicznej poprowadzonej od centrali do siedziby Abonenta. Nic innego, a jedynie ta linia identyfikuje go w centrali jako konkretnego Abonenta.

Abonent telefonii VoIP identyfikowany jest poprzez unikalnie zakodowaną bramkę SIP (podobnie jak Abonent telefonii komórkowej identyfikowany jest poprzez unikalną kartę SIM włożoną do aparatu). Bramka SIP kontaktuje się z własną centralą telefoniczną przez internet . Nie istnieje żadna specjalna fizyczna linia telefoniczna pomiędzy centralą i abonentem. W telefonii VoIP w zasadzie nie istnieje więc pojęcie „zakończenia sieci”. Jest to telefonia w pełni mobilna, a nie mobilna z ograniczeniami jak telefonia komórkowa. W telefonii VoIP nie ma pojęcia roamingu. Nie zna ona ograniczeń innych niż brak dowolnego stacjonarnego lub mobilnego dostępu do internetu.

 

 

 

Czy mogę użyć innego terminalu, niż bramka SIP dostarczona przez Operatora?


 

Tak. Funkcję bramki SIP może spełniać inny terminal, a w tym odpowiedni router, terminal mobilny, w tym smartfon, łączący się z internetem bezprzewodowo. Można też zaimplementować konto SIP na komputerze, poprzez wyposażenie go w odpowiednie oprogramowanie komunikacyjne.

 

 

 

Jakie warunki muszę spełnić, aby używać mojego konta SIP na dowolnym terminalu?


 

Aby uzyskać dane konfiguracyjne konta SIP otwierając w ten sposób drogę do samodzielnego zaimplementowania go na dowolnym terminalu, należy osobiście zgłosić się do siedziby Administratora swojego Operatora dla podpisania odpowiedniego wniosku.